Cim se dojidat, aby neztloustnout


Každého občas, ať už v práci nebo doma, přepadne chuť na něco na zub. Nemůžeme ji ovládnout a hledáme něco k jídlu. Abychom vydržely před dalším jídlem, tak se přejídáme koblihami, tyčinkami, jogurty nebo chlebíčky. Někteří obviňují právě takovéhle neočekávané záchvaty hladu za své problémy s udržováním váhy. Odborníci ale tvrdí, že růst váhy zaviňuje ne samo dojídání se, ale druh zvoleného jídla.

Volba vhodného jídla k zakousnutí

Dietologové alarmují, že máme tendenci všechno zveličovat. Týká se to také velikosti jídla. Velmi často jedna porce konzumovaná mezi obědem a večeří by mohla být rozdělena na tři menší. Jak tedy zvolit něco na zub? Není nic jednoduššího: stačí volit produkty neobsahující více jak 100 kalorií. Pokud se soustředíte na kaloričnost pokrmů, dokážete lépe dodržet dietu. Abyste kontrolovali svůj apetit, ujistěte se také, že Vámi zvolená nízkokalorická přesnídávka obsahuje příslušné množství proteinu, vlákniny, tuku a sacharidů. Pamatujte si, že pokrmy typu fast food mohou oklamat Váš mozek, ale nedokáží uspokojit hlad.

Jídlo, které opravdu dokáže uspokojit Vaši chuť, abyste se zároveň cítily syté, je takové, které obsahuje vyvážené množství jednotlivých složek stravy. Může to být chlebíček z celozrnného pečiva s arašídovým máslem nebo lehký sýr s hruškou. Když volíme něco k snědku mezi hlavními jídly, musíme si pamatovat, abychom nikdy nezvolily výrobky neobsahující žádné kalorie. Jen díky dodávaným kaloriím můžeme uspokojit hlad a dodat organismu potřebné živiny. Dobrá přesnídávka je taková, která neobsahuje více než 30 % tuku. Neměly byste také vybírat výrobky s vysokým obsahem cukru. Co ale dělat, když máme chuť na sladké? Sáhněme po ovoci. Obsahuje méně než 100 kalorií a uspokojuje chuť na sladké bez zvyšování hodnoty cukru v dietě.

Když ovoce nestačí

Ovoce je výborné, ale buďme upřímné! Občas máme takovou chuť na sladké, že se nemůžeme ani nechceme udržet. V takové situaci odborníci dovolují sníst malé množství. Je známo, že udržet se od konzumace celého balení lákavých sladkostí je obtížné. Proto někteří výrobci přicházejí na trh s dietními variantami oblíbených sladkostí. Tyto výrobky jsou rozděleny na několik malých porcí, které obsahují méně jak 100 kalorií a stopové množství cukru a tuku. Když máte u sebe takovéto balení o 100 kaloriích, dokážete si účinně poradit i s nekontrolovatelným záchvatem hladu.

Odborníci ale varují, že nízkokalorické sladkosti nejsou úplně tou správnou volbou. Ukazuje se totiž, že množství cukru v nich obsažené (2 lžičky) není problematické pouze tehdy, když je jíme jen občas. Každodenní konzumace však vede k znepokojivému zvětšení obsahu konzumovaného cukru a narušuje průběh diety. Navíc tyto dobroty obsahují značné množství kukuřičného sirupu s vysokým obsahem cukru, který je jedním z hlavních faktorů působící otylost. Další vadou tohoto cukroví je jeho vysoká cena. Spotřebitelé si také mohou stěžovat na rozdíl v chuti mezi originálními sladkostmi a jejich dietními variantami. Celkově nízkokalorické výrobky opravdu obsahují méně cukru a tuku než normální, ale zároveň pomáhají uspokojit chuť na sladké. Mají několik nedostatků, ale konzumované s mírou mohou pozitivně ovlivnit průběh diety.

Hodnotné přesnídávky

Samozřejmě si můžete sama připravit nízkokalorickou přesnídávku z toho, co máte ráda. Většina z nás má tendenci snižovat kalorie. Pro přesné ohodnocení kaloričnosti pokrmu se musíme seznámit s tabulkou udávající množství kalorií ve 100 gramech jednotlivých produktů. Před konzumací jídla je také dobré se podívat na talíř, abyste zkontrolovaly jestli je připravená porce správná. Když kupujeme jídlo, můžeme použít prstů, abychom odhadly velikost porce. Do dlaně se vejde kolem 80 gramů pokrmu, velikost malíčku odpovídá velikosti lžičky. Podélný produkt o délce ukazováčku může vážit kolem 30 gramů.

Většina restaurací servíruje třikrát větší porce než jsou doporučované, zejména pokud jde o sladkosti. Je potřeba na to myslet, když si objednáváte jídlo. Měly byste také přestat kupovat něco na zub v automatech, kde většina produktů má více jak 100 kalorií.

Doporučujeme

Volba nízkokalorické přesnídávky může být obtížná, zejména když to děláte poprvé. Podle názoru odborníků jsme připravili seznam hodnotných dobrot, který Vás může inspirovat k vytvoření vlastního dietního menu:

Podle zásad zdravé výživy je třeba konzumovat denně 4-5 pokrmů v pravidelných časových intervalech (každé 3-4 hodiny) cs.wikipedia.org. Když budete dodržovat toto pravidlo, Váš organismus nebude mít chuť na další pokrm mezi hlavními jídly a tak se vyvarujete rizika rozvoje nadváhy nebo otylosti.

1. Přesně stanovený cíl.
Stanovte si svou ideální váhu a vypracujte si plán jak ji dosáhnout.

2. Nebojte se prosit o pomoc a využít ji.
Během užívání diety nesmíte zůstat osamocena. Řekněte o tom své rodině. Podpora blízkých má při dietě velmi podstatný význam.

3. Užívejte vitamíny.
Plno lidí dodává svému organismu příliš malé množství vitamínů a minerálů. Doplňujte dietu nejlepšími doplňky.

4. Hodně se procházejte.
Během procházky spalujete hodně kalorií. Ale to není všechno. Získáváte mnohem více. Procházky dodávají Vašemu organismu kyslík a zlepšují sebevědomí. Jsou také vynikajícím způsobem na podzimní splíny.

5. Vždy se vyspěte.
Váš organismus potřebuje denně minimálně 8 hodin spánku, aby mohl účinně spalovat tuky. Ponocování vůbec neslouží Vašemu organismu. Ponocování vůbec neslouží Vašemu organismu

Rate this post